"Je tu spousty dobrých lidí, kteří mají rádi fotbal a věnují se mu na 100% i ve volném čase." říká nová posila Martin Švarc.

31.08.2020

Po dvou kolech má novic v lužanském dresu MARTIN ŠVARC dvě branky a jednu asistenci, proto přichází pravá chvíle, aby se nám nová posila podrobněji představila.

  • Jak jsme již zmiňovali při představování posil, tak jsi nepřišel do úplně neznámého prostředí, protože jsi se Sokolem Lužany absolvoval několik zimních pobytů. Byly Lužany jasná volba, pokud budeš odcházet z Přeštic?
  • Určitě byly Lužany jasná volba. Mám tu spousty kamarádů a díky zimnímu soustředění jsem vedení Lužan sliboval, že až budu končit v Přešticích tak určitě půjdu do Lužan, což se letos tedy povedlo dotáhnout.


  • Měly na rozhodnutí pro Lužany velký vliv absolvované zimní pobyty?
  • Taky je tu spousty dobrých lidí, kteří mají rádi fotbal a věnují se mu na 100% i ve volném čase. Na zimním pobytu jsem se přesvědčil , že parta, vedení a tak lidi okolo Sokola to dělají dobře a láskou k fotbalu, což je moc fajn.

  • Když se řekne před Martinem Švarcem Sokol Lužany, co si jako první vybavíš?
  • Tak asi určitě fotbal v Lužanech, zimní soustředění na Nových Hutích a lidi v Sokolu.


  • Máš nějaký pikantní zážitek z lužanského zimního pobytu? Kde je známo, že se hráči nejen připraví na sezónu po stránce fyzické, ale i stmelují kolektiv.
  • Zimní soustředění je dobré snad každý rok a vždy se najde nějaká zajímavost. Jeden rok třeba nebyl sníh a my jsme hráli nohejbal do půl těla a opalovali se. Jinak krásné běžecké tratě a výběhy na Šumavě s dobrou partou a osobním běžkařským trenérem Jirkou Vojtěchem, který mě drobet naučil nějaký styl. Samozřejmě i posezení večer v hospodě a po jednom takovém posezení jsem se se svým kamarádem Jardou Hřebcem vyběhl do stopy a nebyl schopný se udržet na běžkách a asi po 20 minutách jsme uběhli asi 500m a já pořád padal. V tom mi Jarda povídá ,,že bych se měl zamyslet nad svým životem´´ a já mu odpověděl ,, že život mám dobrej, ale běžky na prd´´ a v tom jsme se začali oba válet smíchy ve sněhu a raději se pak vrátili na hotel k pivu.

  • Bylo těžké po tolika letech opustit Přeštice? Co rozhodlo o tom, že ses rozhodl z Přeštic odejít.
  • Tak těžké to to bylo. V Přešticích jsem strávil celou svojí fotbalovou kariéru a zažil mnoho krásných i méně hezkých okamžiků. V plánu jsem to už nějaký ten rok měl, že půjdu do Lužan a v letošním roce už jsem toho moc neodehrál ani za B tým, kde bylo spousty mladých a běhavějších kluků než já. Což bylo dobře, že dostávali šanci hrát a na mě už moc času na hřišti nezbývalo. Tak bylo logické, že bude pro mě lepší odejít a ještě se fotbalu věnovat v Lužanech.


  • První dvě kola a fotbalový účet Martina Švarce je 2+1 (účet pozápasový raději zveřejňovat nebudeme). Týmový 6 bodů a 0 obdržených branek. Čekal jsi takový vstup do sezóny z Tvého pohledu a i z pohledu celého týmu?
  • Za celý tým mluvit nemůžu, ale za sebe jsem to čekal páč kluky znám dobře a dlouho vím, že jsou to dobří fotbalisté a mají na to hrát špic okresu nebo i více. To že jsme nedostali ještě branku je dobrá práce obrany a výborná podpora gólmana. Do útočné fáze jsem ale čekal, že budeme dávat více branek což se nám zatím nedaří. Máme hodně šancí a zatím nám to tam moc nepadá, věřím tomu , že to ale zvedneme a šance budeme proměňovat více. To že máme 6 bodů je dobře doufám, že je budeme sbírat nadále a budeme moci po každém zápase slavit u piva 3 body.

  • Je něco, co Tě v Lužanech v počátku sezóny po Tvém příchodu překvapilo (ať už příjemně či naopak)?
  • Určitě mě příjemně překvapila práce všech lidí v Sokolu, kteří třeba neváhají v neděli ve svém volnu jít a opravit odpady. Dále práce kluků na tréninku, kteří makají a snaží se na sobě pracovat a celkový kladný přístup všech lidí v Lužanech k fotbalu. 

  • Jaké jsou Tvé cíle a jaké si myslíš, že jsou cíle z pohledu týmu?
  • Určitě si myslím, že máme na to hrát špic okresu, popřípadě když se povede a vedení Lužan bude chtít, tak třeba pokusit se postoupit a zahrát si B třídu. Svoje cíle mám jasné, strávit příjemné chvíle s dobrou partou a přáteli ať už na hřišti či mimo něj.

  • Souhlasíš s tím, že se v Lužanech utvořila dobrá parta a všechny nové tváře skvěle zapadly do mozaiky?
  • Souhlasím. Dobrá parta už tady byla, my příchozí jsme dobře věděli, kdo tady hraje a převážně všichni jsme se dobře znali. Takže si myslím, že parta je tu dobrá. Je moc fajn, když na trénink nás přijde 16 a více hráčů a kádr je široký a každý může nahradit někoho jiného. Což pak má trenér snadné při střídání. Sezona je dlouhá, každý máme své soukromé povinnosti tak si myslím, že každý bude dostávat šanci a prostor aby se ukázal na hřišti.


  • Co říkáš na diváckou kulisu (cca 200 lidí) při prvním domácím utkání?
  • Tak čekal jsem, že na první domácí zápas a ještě derby s Radkovicemi přijde více lidí, ale 200 jsem tedy nečekal . To bylo moc příjemné překvapení. Je moc fajn, že lidi nás chodí podporovat v tak hojném počtu a snad se jim líbí hra co předvádíme a budou nám věřit a podporovat i nadále. Což si myslím, že lidi v Lužanech určitě budou!

Díky za rozhovor


Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky