"Aktuálně hraji s číslem 2, které mi posvětil i Jirka Vojtěch" říká Jan Viktora.

08.09.2020

Po utkání v Losiné byl vyzpovídán autor jedné branky a další z letních posil Jan "Johny" Viktora. V rozhovoru se mimojiné dozvíte, co je jeho koníčkem kromě fotbalu a také jakou motivaci mají hráči do sezóny od trenéra.

  • V Losiné jsi vstřelil první gól v lužanském dresu, jak bys popsal celou situaci předcházející gólu?

Oficiálně po přestupu a v mistrovském utkání to je můj prví gól, ale už jsem 1 gól dával v turnaji, který se hrál po předčasném ukončení loňské sezóny. Tehdy to byl úplně můj první zápas za Sokol, když jsme byli pozváni na zápasy po té, co jsme projevili zájem přestoupit ke žlutozeleným.

V Losiné to pro měl ovšem byl poměrně jednoduchý gól. Gól padl po standardní situaci, ke které se postavil Milda s Lubošem. Při akci, kterou jsme měli před faulem jsem se ze své pozice obránce dostal až k vápnu a tak jsem tam zůstal na hlavičku. Milda při této standardce nic nevymýšlel a vystřelil na bránu. Už u předchozích zákroků Losinského gólmana jsem si všiml, že si není moc jistý a tak jsem byl připravený, že by tu střelu mohl vyrazit. Přesně to se stalo, gólman vyrazil míč směrem ke mně a já už ho mohl jenom doklepnout do téměř prázdné brány.

A jak bys zhodnotil celé utkání?

Celý zápas byl takový líný. Soupeř hrál od začátku velice pasivně a my se začali jejich hře a tempu rychle přizpůsobovat. I přes takovéto tempo hry jsme si dokázali vypracovat spoustu šancí a vstřelit i 6 branek. Sice jsme jich stejně jako předchozí zápasy mohli dát mnohem více, ale určitě jsou všichni rádi, že alespoň něco a hlavně že jsou 3 body.

  • Už Ti hlásil pokladník, kolik budeš muset přispět za první branku do pokladny?

Přesnou částku mi pokladník neřekl a ani jsem ještě neviděl sazebník pokut, ale bylo mi řečeno, že to budu mít drahý. Nějaké představy sice mám, pokladníka jsem dělal 5 let, tak vím jaké částky se tam objevují. Ovšem doufám, že na všechny 3 co jsme přišli z Přeštic budou mírní, když jsme zaplatili takové krásné zápisné (sud a prase).

  • I přes pár omluvenek na utkání v Losiné zůstává kádr dostatečně široký. Pociťuješ, že je v týmu boj o místo či jste zatím jedna velká parta a vzájemně se podporujete?

Boj o místo určitě je a to je správný. Každý kdo chce hrát si musí místo v sestavě vybojovat a pokud je v kádru tolik hráčů, o to víc se musí snažit. Samozřejmě se počítá s tím, že přijdou nějaká zranění, nemoc, dovolená nebo práce a tolik se nás nesejde a proto i z tohoto důvodu je super, že je nás tolik. Navíc i trénink pak vypadá jinak, když je nás tam 16 než když se nás sejde jenom 8.

  • Jak hodnotíš úvod sezóny v Lužanech?

Úvod sezóny se mi zatím líbí, 3 zápasy - 9 bodů, jsme na prvním fleku. Máme za sebou už i vítězné derby s Radkovicemi. Tak doufám, že to tak bude pokračovat.

  • Je něco, co Tě v Lužanech překvapilo? Co jsi po svém příchodu nečekal?

Co se týmu týče týmu tak mě překvapilo několik hráčů svou rychlostí a svou technikou. Ale nejvíc a příjemně mě překvapili fanoušci. Na našem prvním domácím mistrovském zápase jich bylo přes 200 a to jsem vůbec nečekal. Doufám, že jich bude chodit stále hodně, protože je to velká psychická podpora.

  • Který sport je pro Tebe číslo 1? Šipky nebo fotbal?

Sport číslo 1 je pro mě stále fotbal. Přece jenom ho už hraji 22 let a tak jsem si k němu vypěstoval nějaký ten vztah. Vztah jsem měl vybudovaný zejména k Přeštickému fotbalu, ale to se se vší parádou povedlo změnit našemu generálnímu sponzorovi a tak jsem rád, že jsem pryč. V tu dobu jsem měl i chuť začít preferovat šipky, ale v dobré partě, která je v Lužanech se mi vrátila chuť do fotbalu. Bohužel oba sporty se hrají především v sobotu odpoledne, tak se budu muset vždy domluvit kam půjdu a kde budu potřeba. Ovšem Kýsa (trenér) o tom nechce slyšet ani slovo.

  • Jaké jsou Tvoje ambice pro letošní sezónu?

Aktuálně hraji s číslem 2, které mi i posvětil Jirka Vojtěch, ale moje ambice jsou jednoznačné, vyštvat Aleše z mého dresu číslo 4 !!!

  • A jak vidíš ambice celého mužstva?

Za celý tým mluvit nemůžu, ale za mě je to hrát na špici tabulky a pokusit se o postup do "B" třídy. Tým máme silný a rozmanitý, takže nepřipadá v úvahu, že bychom se plácali někde ve spodní části tabulky. Navíc máme motivaci od trenéra v podobě zaplaceného soustředění pokud bude za podzim 30 bodů.

  • Co hrálo hlavní roli pro rozhodnutí jít hrát do Lužan?

Hlavní roli hrála parta. Nechtěl bych hrát někde, kde není parta, což není tenhle případ. V Lužanech je skvělá parta, se spoustou kluků jsme se už znali dávno a se spoustou jsem už i hrál. Myslím si, že jsme do týmu zapadli jak při fotbale tak i v hospodě.

  • Měl jsi i jiné nabídky?

Ano, měl. Už několik sezón jsem se bavil s vedoucím z Chlumčan, který mě lákal k nim do týmu. Tato nabídka platila i potom co jsem oznámil, že odcházím z Přeštic. Další nabídka byla od Sokolu, kdy jsem mluvil s Petrem Rýmusem a řešili jsme možnost přestupu ještě se Švarcíkem a Urbim. Když se rozkřiklo, že velká část týmu z Přeštic odchází, ozval se i Starý Plzenec, který lákal i finančním příspěvkem a "A" třídou. A na závěr přišel i pokus o zrušení odchodu a o setrvání v Přešticích, ale to bylo v dobu kdy už jsem byl rozhodnutý stát se Sokolem.

Díky za rozhovor!

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky