"Více než po roce se mezi tři tyče vrátil lužanský Bláža" utkání s Chlumem hodnotí Martin Toma.

19.06.2018

Po stálici v brance Rudolfu Fuchsovi a jednom záskoku Jana Linharta se třetím brankářem Lužan v této sezóně stal Martin Toma. Před sezónou se počítalo, že bude s R. Fuchsem tvořit vyrovnaný brankářský pár, jenže z různých důvodů během celé sezóny v brance nestál (chytal pouze část přátelského utkání před jarní částí soutěže). Až ve druhém poločasu posledního utkání sezóny s Chlumem se mezi třemi tyčemi rozzářil oranžový dres s číslem 29. Martin Toma hodnotí nejen utkání s Chlumem, ale ohlíží se i za celou sezónou.  

Do sestavy jsi se vrátil po více než roční pauze, jak jsi se těšil na utkání? 
Panebože rozhovor....
Na utkání jsem se těšil jelikož jsem přijížděl v roli diváka, ale shodou různých okolností a nízkým počtem našich hráčů jsem nakonec opravdu po roční pauze nastoupil do mistrovského utkání...i když jen asi na 20 minut. Stačilo to... 

Co bylo příčinou tak dlouhé herní pauzy? 
Příčina dlouhé herní pauzy?... Celé loňské jaro jsem každý zápas nebo trénink končil v bolestech z nedávného úrazu a když k tomu v létě přišel nový trenér s novými trendy a nároky pro brankáře, které se myslím v mém věku už jen těžko budou vštěpovat do hlavy... Rozhodl jsem se přerušit/ukončit účinkování v Lužanech. 

Zdravotně jsi nyní již v pořádku? 
Ano. Doufám, že už vše bude držet, tak jak má. 

Jak bys hodnotil utkání v Chlumu? 
Utkání v Chlumu moc hodnotit nemohu, jelikož jsem byl v průběhu prvního poločasu na cestě do Přeštic pro věci, abych mohl nastoupit na ten druhý. Co mohu hodnotit je krásná akce mého bráchy, jen s malou kaňkou při zakončení, na druhou stranu brankář Chlumu zabere půlku branky, takže musí být těžké ho překonat a dále Havryho nádherný gól... A celkový dojem... Vyhrálo se na penalty, venku a v Chlumu ze kterého body často nevozíme, takže myslím že může být spokojenost. 

Sledoval jsi spoluhráče v ostatních zápasech? Jak bys zhodnotil celou sezónu?
Ano, na několika zápasech jsem byl a výsledky jsem sledoval celou sezónu. Kluci šli pod novým trenérem hodně nahoru a bylo vidět, že je fotbal baví. Krásné druhé místo je toho důkazem a klukům moc gratuluji.  

S největší pravděpodobností čeká na tým ještě baráž, s jakými ambicemi se do dvojutkání půjde? 
Pokud to dopadne tak, že sezóna ještě nekončí a půjde se do baráže, tak ambice Lužan budou, myslím, vysoké. Po takové sezóně, kdy kluci opravdu pracovali a snažili se, by byla škoda to nezužitkovat a nepoprat se o postup. 

Budeš na barážová utkání připraven? 
Pokud se do baráže opravdu půjde, tak budu připraven krýt Rudovi záda a podporovat jak jeho, tak i kluky jako náhradník. 

I když jsi několikrát fotbalovou kariéru přerušil, tak jsi i přesto prošel poměrně dost týmy. Kterou část kariéry považuješ za nejlepší a na jaké období nejraději vzpomínáš? 
I když se to nechce věřit tak několika týmy jsem prošel...a za nejlepší část co se po sportovní stránce týče považuji období kolem 17-20ti let kdy jsem byl schopný odchytat i 4 zápasy za víkend...což teď říci nemohu. A na co vzpomínám nejraději? Na první sezónu v Lužanech, kdy jsme asi po 6ti zápasech postupovali do divize. :-D

Na jaké období fotbalové kariéry naopak nejméně? 
Nejméně na předloňskou zimní přípravu, kdy pro mě nešťastně skončila celá sezóna. 

V minulém roce se povídalo, že uvažuješ o nabídce Blovic, láká Tě ještě vyšší soutěž?
No o úvahách to bylo spíš naopak. Ale je pravda že po tom co mě několikrát navštívilo Blovické vedení, jsem nad tím opravdu uvažoval a skoro i podepsal... Kdyby mi přestupní smlouvu nespálil na potréninkovém soustředění na Kosině Kovalda se slovy, že z Lužan se odchází jedině do Sparty... A vyšší soutěž? Myslím že když se postoupí do okresu, tak to bude akorát! 

Dokázal bys hrát v jiném týmu než Tvůj bratr a třeba se i potkat tváří v tvář proti sobě? 
Vrátím se k předešlé otázce. S námluvami do Blovic jsem měl podmínku že se mnou půjde i brácha... Takže odpověď zní, že už si to představit nedokáži. Jeden rok kdy jsem hrál za Střížovice a brácha za Radkovice, při čemž jsme se potkali proti sobě, bohatě stačil. 

Co je specifické pro Lužany a co se Ti tu líbí? 
Specifické pro Lužany? Myslím si že zimní soustředění! To se nedá s ničím srovnat... A co se mi líbí? Především ta parta lidí. Skvělí kluci. Vždy když přijde někdo nový, tak hned zapadne do kolektivu. To asi také všude nemají. 

Díky za rozhovor
Není zač, i já díky.

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky