"Momentálně přemýšlím o maratonu." odkrývá své budoucí plány Marek Dietl.

12.04.2018

Po druhém kole jsme vyzpovídali velkého poctivce z obrany Lužan Marka Dietla. U Marka je jistá jedna věc, v dresu Lužan není hráče, který by měl v nohách za letošní rok více kilometrů než právě Marek. V následujícím rozhovoru se dozvíte i o Markových plánech do budoucna. 

Jarní část jsi zahájil na lavici náhradníků, jenže po zranění Pavla Pecháčka jsi chytil šanci za pačesy a už nastupuješ v základu. Proč jsi neabsolvoval zimní přípravu? 
V základu jsem byl zatím jen jednou a spíš z důvodu nedostatku zdravých obránců. :-D  V zimě jsem nebyl ani na jednom tréninku a je to znát. S přibývajícím věkem a rostoucím počtem členů rodiny už se mi mění priority a fotbal bohužel musí ustupovat do pozadí. 


Jak se herně cítíš v úvodních náročných kolech této části sezóny? 
V Hradci jsem se moc dobře necítil, přeci jen jsem dopoledne před zápasem absolvoval závod na 5 km. Ale proti Stodu už jsem se cítil dobře. 

 Jak hodnotíš zápas se Stodem? 
Vzhledem k průběhu zápasu si myslím, že remíza byla spravedlivá. Škoda toho bodu v penaltách, ale to je vždycky trochu o náhodě. 


Pravidelně jsi se účastnil tipovací soutěže na webu fotbalunas. Ještě tipuješ? 
Já tu soutěž loni dokonce vyhrál a poslední kolo se mi podařilo správně tipnout celé, takže bych tam někde měl být na tabuli cti, ale nepátral jsem po tom. Teď už netipuji, utekl mi začátek a už se mi do toho nechce. Alespoň ušetřím za úplatky rozhodčím a hráčům. :-D  


Jaké tipy byly na Lužany? Vždy výhra? 
Vzhledem k tomu, že to budou číst asi pouze hráči a fandové Lužan, tak jsem samozřejmě vždycky dával naši výhru. :-D


Poslední roky již pro Tebe není hlavní prioritou fotbal, ale dálkové běhy. Kde je hlavní důvod, že jsi dal přednost běhu na úkor fotbalu? 
Tak já začal běhat proto, abych měl fyzičku na fotbal. Pak jsem se přihlásil na první půlmaraton a už se to se mnou vezlo. Těžko se to vysvětluje, to se musí zažít. 


Jaké jsou Tvé zatím největší úspěchy? 
Hodně si cením 5. místa na Run Tour 2017 v Plzni, kde se zúčastnilo asi 600 běžců. Potom taky 2. místo na Night Runu 2017 v Plzni, vyhrál jsem T-mobile Olympijský běh 2017, celkově těch úspěchů bylo loni hodně. Letos to začíná podobně.


A jaké máš cíle do budoucna?
Momentálně přemýšlím o maratonu, ale asi ho nechám až na příští rok. 

Když se vrátíme k fotbalu, jaký očekáváš průběh jara z pohledu Lužan? 
Dva nejtěžší soupeře máme za sebou, takže je na čase zase dávat příděly a sbírat body po třech. Minimálně 2. místo je rozhodně v našich silách. 


Kdo je pro Tebe hlavní favorit soutěže?
Před začátkem jara bych řekl Stod, ale když jsem je teď viděl... Ta první čtyřka je hodně vyrovnaná a řekl bych, že nemá jasného favorita.  


Uvažuješ o úplném konci s fotbalem a nebo plánuješ oba sporty i nadále kombinovat? 
Netajím se tím, že po sezoně s fotbalem skončím. V červnu čekáme druhý přírůstek do rodiny, takže ten čas už na to nebude. To je výhoda běhu, že si můžu vzít v devět večer čelovku a jít běhat. Věřím, že se s kariérou rozloučím postupem do prestižního okresního přeboru. 

Kam povedou sportovní kroky Tvého syna? Bude z něj dálkový běžec nebo fotbalista? 
Obě děti se budu snažit vychovat s pozitivním vztahem ke sportu, ale nechám to na nich, co je bude bavit.

Díky za rozhovor

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky