"Lehkost a produktivitu, která nás drží skoro celou sezónu jsme v tomto zápase zapomněli v kabinách" hodnotí poslední odehrané utkání Michal Rath.

30.05.2018

Vítězný domácí zápas (Lužany-Letiny 1:0) zhodnotil Michal Rath, který stihl za zápas prostřídat post krajního obránce a ve druhém poločase post krajního záložníka. Zhruba před rokem by si ještě málokdo dokázal představit, že by v té době klasický útočník odehrál utkání na postu obránce. V letošní sezóně však několikrát ukázal, že je univerzální hráč. Kromě hodnocení posledního odehraného zápasu, se v rozhovoru dozvíte ještě spousty dalších zajímavostí. 

Jak bys hodnotil poslední domácí utkání Lužany - Letiny?

Zápas byl oproti očekávání pro Lužany velmi složitý. Proti nám se postavilo běhavé, relativně mladé mužstvo, které se chtělo ukázat... dalším negativním faktorem bylo opravdu velké horko. Moc jsme si přáli dát 3 rychlé góly do půle a kontrolovat zápas, to se ovšem nestalo. Nebýt pokutového kopu, který byl tak trochu dárkem od hostujícího hráče, těžko říci, jestli bychom dokázali zápas zlomit za 3 body. Lehkost a produktivitu, která nás drží skoro celou sezonu jsme v tomto zápasu zapomněli v kabinách.

Nastoupil jsi po delší době v základní sestavě, na pozici levého obránce. Jak se Ti hrálo?

Hrálo se mi dobře, byl jsem rád, že si na mě trenér vzpomněl :)

Bylo pro Tebe horší hrát na pozici obránce a nebo spíše hrát přes nohu na levé straně pravou nohou?

Je mi jedno kde hraji, jsem rád když mohu na "plac" a zúčastnit se dobré a nejlépe vítězné hry... Kam mi trenér pošle, tam se pokusím týmu pomoci. Tak je to v našem týmu u všech !

V Lužanech už jsi zvládl několik pozic, kde se cítíš nejlépe?

Nejlépe útok, je mi to nejbližší, vlastně jsem vždycky hrál jen útok... pozice obránce je pro mě tuto sezonu opravdu novinkou.

Začínal jsi v Lužanech za B tým, když ses k velkému fotbalu dostal dost pozdě. Předtím jsi hrál jen futsal. Dá se něco z futsalu využít ve velkém fotbalu?

Když jsem se před lety přestěhoval do Lužan, akorát se B tým založil. Měl jsem velkou chuť si velký fotbal zkusit... S malým fotbalem jsem začal v Klatovech v 16 ti. Malý fotbal ( 5+1 ) je oproti velkému fotbalu dost odlišný. Ať jsou to souboje, taktika, poziční bránění ... Po vyzkoušení velkého fotbalu jsem si přestal myslet, že je to jednodušší sport. Skok z velkého fotbalu na malý je dle mého názoru jednodušší.

Co Tě zlákalo hrát velký fotbal?

Dokud to šlo, dlouho po přestěhování jsem hrál malý i velký fotbal dohromady, velice těžce se mi tým v KT opouštěl...
Teď i kvůli několika zraněním už malý fotbal téměř zcela vynechávám.

Je fotbal pro Tebe sportem číslo jedna?

Stále fotbal v prioritách vede. Velice rád si zahraji ale i další sporty. Tenis, beach, velmi rád plavu, hraju bowling, pinkponk.... Kdyby bylo jen více času 😊

V mládí jsi se věnoval netradičnímu sportu judu, co Tě k tomu přivedlo a proč jsi s tím skončil a začal se věnovat kolektivním sportům?

Judo jsem dělal celou základní školu, přivedl mi k tomu můj strýc, který nás trénoval. Na střední škole už byly jiné zájmy, začal jsem prohánět holky, hrát fotbal a Judo šlo stranou 😊. Na univerzitě jsem se k němu ještě na 4 semestry v rámci tělocviku vrátil. Pomáhal jsem s výukou nováčků.

Dá se z juda něco využít na fotbale?

V judu je důležité být silný, vytrvalý a koncentrovaný, aby i ten jediný chvat, ke kterému se probojuješ byl ten úspěšný a znamenal IPON - konec boje. Kdybych z Juda něco využil ve fotbale, tak by to byl jistě faul ... : )

Jak vidíš ambice týmu do posledních tří kol?

Stod nevydržel a ztratil důležité body. Je to teď jen na nás, los nemáme špatný. 4 body k dobru nesmíme prohospodařit, to se prostě nestane!

Je s blížícím se koncem sezóny znát v kabině větší nervozita s ohledem na umístění v tabulce?

Možná u mladších hráčů ano, potom určitě u trenérů ... zvlášť když hraju "beka" : )
My hráči věkově zkušení to bereme s nadhledem... jinak to ani nejde, to výkonu nepomáhá...

Jaké jsou Tvé cíle do budoucna?

Tak pokud se bavíme o sportu, tak se bude vše odvíjet od mého zdraví, které mě teď poslední roky zlobí, sportovních aktivit mám opravdu hodně a neumím si představit, že bych je měl omezit...
Další velký cíl je pro mě rodina a domácí pohoda, tam to všechno začíná.

V hráčské kabině máš funkci pokladníka, jsou hráči v placení poctiví? Kdo je největší hříšník?

Nejsou, vůbec, zavedly se sankce pro neplatiče a pořád to nezabírá : )
Paradoxně čím větší fotbalista, tím větší neplatič :D

Máš nějakou vtipnou pokutovanou položku? Nebo nějaký vtipný zážitek s kasou?

Je tam kolonka "nedůstojné chování trenéra" - od příchodu HAGIHO ale zeje prázdnotou ... drží to v sobě, čekám až pustí emoce : )))

V neděli opět skvělá divácká kulisa. Dokonce se mezi diváky vytvořily hlasité fankluby jednotlivých hráčů Marka Frány a Rudy Fuchse. Co na tu atmosféru říkáš? Zažil jsi na futsale něco podobného?

Divácká návštěva roste kolo od kola, to je opravdu vizitka naší předvedené hry tuto sezonu. Jsou slyšet a to vždy pomůže... Fanoušci Marka a Rudy jsou svými výroky opravdu zpestřením, tak byl to mělo být. Ovšem musíme s tou návštěvností opatrně, abychom za chvíli nepředčili zatím stále divizní Přeštice 😊

Díky za rozhovor

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky